Slider

Recent Tube

Wisata

News Scroll

Favourite

Event

Culture

Gallery

» » ေခါင္းစဥ္မဲ့ ကြဲျပားျခားနားမႈမ်ား

က်မငယ္စဥ္ကေလးဘ၀ အလယ္တန္းေက်ာင္းတက္ကာစက က်မတို႔မိသားစုဟာ အိမ္ငွားဘ၀နဲ႔ေနခဲ့ရပါတယ္။ က်မ တို႔ မိသားစုငွားေနခဲ့ရတဲ့အိမ္က အတန္အသင့္က်ယ္၀န္းတဲ့ျခံထဲမွာ ကၽြန္းအိမ္ႀကီးတလုံးရဲ႕ေအာက္ထပ္ ေခါင္းရင္းဘက္ ခန္းပါ။ ေျခရင္းခန္းကလဲ က်မတို႔လုိ အိမ္ငွားေတြပါပဲ။ အစၥလမ္ဘာသာ၀င္ မူဆလင္ေတြပါ။ က်မတို႔ အိမ္ရွင္မိသားစု ကေတာ့ အိမ္ႀကီးရဲ႕အေပၚထပ္မွာေနၾကပါတယ္။ ရခိုင္လူမ်ဳိးမိသားစုပါ။ အဖြားပုေခ်က အိမ္ရွင္အဖြားပါ။ အဖြားပုရဲ႕ သမီး အငယ္က က်မတို႔ရဲ႕ မူလတန္းက ဆရာမပါ။ ေျခရင္းခန္းက မိသားစုကေတာ့ အာမက္နဲ႔ ဟူစိန္ဆုိတဲ့ သား ၂ ေယာက္နဲ႔ ဆာ၀ီ ဆိုတဲ့ သမီးေလးတေယာက္ရွိပါတယ္။ က်မတို႔ကလဲ ေမာင္ႏွစ္မ ၃ ေယာက္ပါ။ က်မရဲ႕ေမာင္ေလး ေမာင္ေမာင္နဲ႔ အႀကီးေကာင္ေလး အာမက္က ရြယ္တူပါ။ က်မ ညီမေလးနဲ႔ ဟူစိန္ ကလဲ အတန္းတူပါ။ အငယ္ဆုံးေလး ဆာ၀ီက ၃ ႏွစ္ ေလာက္ပဲရွိပါေသးတယ္။

က်မတို႔မိဘေတြက အလုပ္တဖက္နဲ႔မို႔ ေန႔လည္ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္မွာေတာ့ အိမ္ရွင္အဖြားပုက က်မတို႔ကို ထိန္းေပးၾကည့္ ေပးပါတယ္။ အေမက မနက္ထဲကစီစဥ္ေပးခဲ့တဲ့ ထမင္းနဲ႔ဟင္းေတြကို အဖြားပုက က်မတို႔ေက်ာင္းျပန္လာခ်ိန္မွာ စားဖို႔ ျပင္ဆင္ေပးပါတယ္။ ေရခ်ဳိး၊ ထမင္းေကၽြးအလုပ္ကို ဂ႐ုစိုက္ၿပီးလုပ္ေပးပါတယ္။ အဲ့ဒီအတြက္ က်မတို႔အေမက ဖြားပုကို လစဥ္ေငြကန္ေတာ့ပါတယ္။ ေျခရင္းခန္းက အာမက္တို႔ ေမာင္ႏွစ္မေတြကိုလဲ တခါတေလသူတို႔အေမက ၿမိဳ႕ထဲ သူတို႔ အေဖဆိုင္ကို လုိက္သြားတဲ့အခါ ဖြားပုပဲၾကည့္ေပးရပါတယ္။ အာမက္တို႔အေဖက ၿမိဳ႕ထဲမွာ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းဆိုင္ ဖြင့္ထား ပါတယ္။ က်မတို႔အခန္း၊ ဖြားပုတို႔အေပၚထပ္ တအိမ္လုံးရဲ႕လွ်ပ္စစ္နဲ႔ပတ္သက္တာမွန္သမွ် အာမက္အေဖက အကုန္တာ ၀န္ယူျပင္ေပး၊ တပ္ဆင္ေပးပါတယ္။ အာမက္ အေမက က်မ ၾကည့္ဖူးတဲ့ အိႏၵိၵယကားထဲက မင္းသမီးနဲ႔တူပါတယ္ အ သားျဖဴျဖဴနဲ႔ မ်က္လုံး၀ိုင္း၀ိုင္း မ်က္ေတာင္ေမႊး ရွည္ရွည္ေကာ့ေကာ့နဲ႔ အရမ္းလွပါတယ္။ အငယ္မေလး ဆာ၀ီကလဲ ေကာ္ ပတ္႐ုပ္ေလးလုိ လွပါတယ္။

အာမက္နဲ႔ ဟူစိန္ညီအကို ၂ ေယာက္မွာေတာ့ အာမက္ သြက္လက္ၿပီး ဉာဏ္ေကာင္းပါတယ္၊ စြာလဲစြာပါတယ္။ ဟူစိန္က ေတာ့ ေအးေဆးၿပီးေၾကာက္တတ္ပါတယ္။ အာမက္နဲ႔ က်မေမာင္ေလးကေတာ့ တျခံလုံးေျပာင္းဆန္ေအာင္ေဆာ့ၾကလို႔ ဖြားပုရဲ႕အေအာ္အေငွာက္ အျမဲခံရပါတယ္။ ဟူစိန္ကေတာ့ က်မညီမေလးရဲ႕ အႏိုင္က်င့္ခံရတဲ့ ကေလးပါပဲ။ ဟူစိန္႔ ခဲတံ လွလွေလးေတြ၊ ခဲဖ်က္လွလွေလးေတြဟာ က်မညီမေၾကာင့္ ေပ်ာက္ရေပါင္းမနဲပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဟူစိန္က ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္မဆုိးခဲ့ပါဘူး။ ေအးေဆးတဲ့ ဟူစိန္ဟာ ဖြားပုရဲ႕အသည္းပါ။ က်မတို႔လုိ အကဲေတြထက္ သူ႔ေျပာစကားကို နားေထာင္ တဲ့ ဟူစိန္ဟာ ဖြားပုရဲ႕အခ်စ္ဆုံးပါ။

က်မတို႔ရဲ႕မနက္စာ ပဲျပဳတ္နဲ႔ ထမင္းေၾကာ္ကို က်မ အလြန္မုန္းပါတယ္။ အေမ ထမင္းေၾကာ္ေနခ်ိန္မွ အာမက္တို႔ အေမ ကလဲ ဂ်ဳံလုံးေလးေတြကို ဒလိမ့္တုံးေလးနဲ႔ျပားကာ ဦးကင္းပူကပ္တဲ့ ခ်ာပါတီဟာ သူတို႔ရဲ႕မနက္စာပါ။ က်မက ထမင္း ေၾကာ္ မစားခ်င္လို႔ ဂ်ီးမ်ားခ်ိန္မွာ ဟူစိန္ကလဲ ခ်ာပါတီမစားခ်င္လို႔ ဂ်ီက်ပါတယ္။ ဟူစိန္စားခ်င္တာက က်မတို႔ရဲ႕ နႏြင္း ၀ါ၀ါနဲ႔ ထမင္းေၾကာ္ က်မစားခ်င္တာကလဲ သူ႔အေမရဲ႕ခ်ာပါတီ၊ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အေမထမင္းေၾကာ္ရင္ ဟူစိန္အတြက္ တပန္ကန္ေပးရသလုိ က်မအတြက္လဲ သူ႔အေမက ခ်ာပါတီ အျမဲေပးရပါတယ္။

က်မတို႔ ေမာင္ႏွစ္မေတြအေပၚမွာ ဖြားပုက သူ႔ေျမးေတြလုိသေဘာထားပါတယ္။ တခါတေလ က်မတို႔ ကဲလြန္း ဆုိးလြန္း လို႔ အေမက႐ိုက္ရင္ ဖြားပုက ၀င္ဆြဲၿပီးအေပၚထပ္မွာ ဝွက္ထားပါတယ္။ အာမက္တို႔ အ႐ိုက္ခံရရင္လဲ ဒီလုိပါပဲ။ ဖြားပုက က်မတို႔ အားလုံးကို တကယ္ဂ႐ုစိုက္ပါတယ္။ ကေလးေတြကို မ႐ိုက္ရဘူးလို႔ အျမဲေျပာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တခါသားက ေတာ့ ဖြားပုက ေမာင္ေမာင္နဲ႔ အာမက္ကို ႐ိုက္တာ ေျခသလုံးေလးေတြမွာ အ႐ိွဳးရာေလးေတြစီေနတာပါပဲ။ ျဖစ္ပုံကေတာ့ ေက်ာင္းဆင္းလာၿပီး ျခံထဲမွာ ေဂၚလီပစ္တန္းကစားေနရာကေန ၂ ေယာက္သား ျငင္းၾကပါေတာ့တယ္။ ကေလးေတြမို႔ ႏိုင္ရၿပီးေရာ ေအာ္ဟစ္ျငင္းက်တာ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ရန္ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အႏိုင္မခံဘဲ ေမာင္ ေမာင္က ကုလားကုလား – ီးေတြစား၊ အာမက္ကလဲ အႏိုင္မခံ ဗမာဗမာ – ီးေတြပါ လို႔ ေအာ္ေနၾကတာ ဖြားပု ႀကိမ္လုံး ေလးကိုင္ၿပီး အေပၚထပ္ကဆင္းလာက ၂ ေယာက္လုံးကို႐ိုက္ေတာ့မွပဲ အေအာ္ရပ္ကာ ငိုၾကပါေတာ့တယ္။

ဖြားပုကလဲ ၂ ေယာက္လုံးကို ေနာက္ဒီလုိေျပာၾကဦးမလား၊ ေအာ္ၾကဦးမလား ဆုိကာႀကိမ္လုံးေလးနဲ႔ ေမးေမးၿပီး႐ိုက္ပါ တယ္။ ညေန မိဘေတြျပန္လာၾကခ်ိန္မွာေတာ့ ဖြားပုျပန္ေျပာလို႔ အေၾကာင္းစုံသိၾကၿပီး ၂ ေယာက္လုံး ထပ္႐ိုက္ခံၾကရပါ တယ္။ အာမက္ အေဖကလဲ ေနာင္ကို ဒီလုိမျဖစ္ေစရပါဘူးလို႔ က်မတို႔အေဖကို ေျပာလာသလုိ က်မတို႔အေဖကလဲ က ေလးေတြေနာက္မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းပါမယ္လို႔ ျပန္ေျဖခဲ့ပါတယ္။ ဖြားပု ခမ်ာလဲ စိတ္တုိလို႔႐ိုက္ၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနရွာ ပါတယ္။ အဲ့ဒီေန႔ညက ဖြားပုက အာမက္နဲ႔ေမာင္ေမာင္ကို သူအိမ္ေပၚေခၚသိပ္ပါတယ္။ ဖြားပုဟာ က်မတို႔ေမာင္ႏွစ္မေတြ နဲ႔ အာမက္တို႔ ေမာင္ႏွစ္မေတြကို တကယ္ဂ႐ုစိုက္ခဲ့တာပါ။

ေနာက္ထပ္ ဖြားပု စိတ္ဆုိးၿပီး ႐ိုက္တာကေတာ့ က်မကိုပါ။ က်မက ကေလးေတြထဲမွာ အႀကီးျဖစ္ေပမဲ့ အင္မတန္ ကဲပါ တယ္။ စြာတတ္တဲ့ အာမက္ကို သိပ္ၾကည့္မရေပမဲ့ ေအးေဆးတဲ့ ဟူစိန္ကုိေတာ့ က်မလဲ အႏိုင္က်င့္ခ်င္ပါတယ္။ တရက္ မွာေတာ့ လူႀကီးေတြမရွိခိုက္မွာ ဟူစိန္ကို အိမ္ထဲေခၚကာ တံခါးပိတ္ၿပီး ဘုရားရွိခိုးခိုင္းပါတယ္။ ပါးစပ္ကလဲ ဗုဒၶံသရဏံ ဂစာၦမိ – အစခ်ီၿပီး သရဏဂုံ ၃ ပါးကို ဆိုခိုင္းပါေသးတယ္။ ဟူစိန္ကေတာ့ က်မကိုေၾကာက္လို႔ ခိုင္းတဲ့အတိုင္းလုပ္ေပမဲ့ အာမက္ သိသြားကာ ဖြားပုနဲ႔ တိုင္ပါေတာ့တယ္။ က်မကို ဖြားပု႐ိုက္ပါတယ္။ ေျခေထာက္မွာအရိွဳးရာေတြနဲ႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ ဖြားပုက အာမက္နဲ႔ ဟူစိန္ကို ေခ်ာ့ေမာ့ၿပီး သူတို႔မိဘေတြကိုမေျပာဖို႔ ပိတ္ထားခဲ့ပါတယ္။ အာမက္လုိခ်င္တဲ့ ပလပ္စတစ္ ကားေလး၀ယ္ေပးခဲ့သလုိ ဟူစိန္ႀကိဳက္တဲ့ အုန္းေမႊးလုံးေရခဲေခ်ာင္း ေကၽြးကာေခ်ာ့ထားခဲ့တာပါ။ က်မကိုေတာ့ အေမ့ကို တုိင္ကာ ထပ္႐ိုက္ခိုင္းပါတယ္။ ေနာင္ကို ဒီလုိဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ရဘူးလို႔လဲ ဆုံးမပါတယ္။ ဒီကိစၥဟာ ကံေကာင္းစြာနဲ႔ အသာပဲၿပီးသြားပါတယ္။ က်မလဲ အေမနဲ႔အေဖရဲ႕ အျပစ္ေပးတာေတြခံလိုက္ရပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ထဲက အာမက္တို႔မိဘေတြ စကားေျပာရင္ ကရာခ်ိန္ ကရာခ်ိနဲ႔ အျမဲၾကားေနခဲ့တာ ဘာမွန္းမသိခဲ့ပါဘူး ေနာက္ မွ ပါကစ္စတန္ႏိုင္ငံ ကရာခ်ိၿမိဳ႕ဆုိတာ သိရပါတယ္။ ကရာခ်ိမွာ အာမက္မိဘေတြရဲ႕အမ်ဳိးေတြရွိၾကပါတယ္။ အာမက္အ ဖုိး က ဗလီဆရာလို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ အစ္ပြဲေတာ္ခ်ိန္မွာေတာ့ အာမက္တို႔အိမ္က စမိုင္နံ႔ဟာ မႀကိဳက္တဲ့ က်မကို ေခါင္း ကိုက္ေစေပမဲ့ အာမက္အေမခ်က္ေကၽြးတဲ့ ဆိတ္သားဟင္းကိုေတာ့ အခုထိမေမ့ႏိုင္ပါဘူး။ က်မတို႔ အတူတူေနခဲ့က်တာ ၃ ႏွစ္နီးပါး ပါပဲ။

က်မတို႔မိသားစု အိမ္ေျပာင္းခဲ့ၿပီးေနာက္မွာေတာ့ အာမက္တို႔မိသားစုတခုလုံး ကရာခ်ိကို အၿပီးေျပာင္းသြားပါတယ္။ေမာင္ ေမာင္နဲ႔ အာမက္အတန္းတူမို႔ သူတို႔ေျပာင္းသြားတာ သိရပါတယ္။ က်မတို႔လဲ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ဆာ၀ီေလးကို သတိယ ေနခဲ့ပါတယ္။ ဖြားပုဆုံးတာလဲ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ပါၿပီ။

လြန္ခဲ့တဲ့ ၅ ႏွစ္ေလာက္ကေတာ့ အာမက္ ရန္ကုန္ကိုအလည္ျပန္လာပါတယ္။ ေနခဲ့တဲ့ရပ္ကြက္ကို ေရာက္လာကာ ဖြားပု နဲ႔ က်မတို႔ရဲ႕ဆရာမကို လာကန္ေတာ့ပါတယ္တဲ့၊ ဖြားပုကိုေတာ့ အာမက္မေတြ႔ရေတာ့ပါဘူး။ မိတ္ေဆြေဟာင္းေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး က်မတို႔မိသားစုကိုလဲ ရေအာင္ရွာၿပီးလာေတြ႔ပါတယ္။ ေမာင္ေမာင္နဲ႔လဲေတြ႔ၿပီး ခရီးေတြထြက္ၾကပါေသး တယ္။ က်မတို႔ ညီအမအတြက္ ကုလားအုပ္သားေရကို လက္နဲ႔ခ်ဳပ္ထားတာဆုိတဲ့ ပိုက္ဆံအိတ္ေလးေတြလဲ လက္ ေဆာင္ေပးပါတယ္။ သူ႔မိသားစုအေၾကာင္းေျပာေတာ့ သူနဲ႔ ဆာ၀ီ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး သူ႔အေမဆုံးသြားၿပီလို႔ သိရပါတယ္။

ဟူစိန္ အေၾကာင္းေမးေတာ့ မ်က္ႏွာသိပ္မေကာင္းပါဘူး။ ဟူစိန္ဟာ သူ႔တို႔ ဦးေလး တရားေဟာဆရာေတြနဲ႔ အတူေနရာ ကေန ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္သူအျဖစ္နဲ႔ အိမ္ကေန ထြက္သြားပါတယ္။ သူ႔အေမလဲ ဟူစိန္႔စိတ္နဲ႔ပဲ ဆုံးရွာတယ္တဲ့။ အေဖကေတာ့ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္သူကေန လက္နက္ကိုင္တေယာက္ျဖစ္သြားတဲ့သားကို စိတ္နာကာ ဒူဘိုင္းမွာ ေျပာင္းေနပါတယ္တဲ့။ သူနဲ႔ ဆာ၀ီတို႔မိသားစုေတြလဲ မၾကာခင္ ဒူဘိုင္းမွာေျပာင္းေနၾကမယ္လို႔လဲ ေျပာပါတယ္။ က်မတို႔ အ့ံၾသမိၾကပါတယ္။ ဟူစိန္လုိ ေအးေဆးၿပီးေၾကာက္တတ္တဲ့ လူငယ္ေလးတေယာက္ဟာ အစြန္းေရာက္ လက္နက္ကိုင္ တေယာက္ ျဖစ္ေအာင္ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ ကံအေၾကာင္းတရားကို အ့ံၾသမိၾကပါတယ္။ ေအးေဆးတဲ့ ဟူစိန္ကို အခ်စ္ပိုခဲ့ တဲ့ ဖြားပုတေယာက္ ဘယ္လိုမ်ားမွတ္ခ်က္ခ်မယ္မသိပါဘူး။

လြန္ခဲ့တဲ့၂ ပတ္ ၃ ပတ္ေလာက္ထဲကစၿပီး မိုက္႐ိုင္းယုတ္မာတဲ့ အမႈိက္စ ၃ စ ကေန ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ လူမ်ဳိးေရး ဘာသာ ေရး ဘယ္လုိေခါင္းစဥ္ပဲတပ္တပ္ ရည္ရြယ္ခ်က္မဲ့ တေယာက္ကိုတေယာက္ အႏိုင္က်င့္ၿပီး လူေပါင္းမ်ားစြာ အသက္ေသ ရ အိုးအိမ္ပစၥည္းဥစၥာမ်ား ဆုံး႐ွဴံးရတဲ့ထိ ျဖစ္လာၿပီး အေရးေပၚအေျခအေနေတာင္ ေၾကညာခဲ့ရတဲ့ က်မတို႔ရဲ႕ ရခိုင္ျပည္ နယ္ အေၾကာင္းကို ျမင္ရၾကားရတဲ့အခါမွာေတာ့ အာမက္တို႔ မိသားစုကို သတိရမိပါတယ္။ လက္နက္ကိုင္ေတြ ပါလာ တယ္ဆုိတာ ၾကားမိေတာ့လဲ ဟူစိန္လုိ အစြန္းေရာက္သြားရတဲ့ လူငယ္ေလးေတြကို မ်က္စိထဲ ျမင္မိပါတယ္။

ဘာသာမတူတာ လူမ်ဳိးမတူတာ ယဥ္ေက်းမႈမတူတာေတြနဲ႔ ကြဲျပားျခားနားေနၾကေပမဲ့ အားလုံးဟာ လူသားေတြပါ။ ကံ အေၾကာင္း ၃ပါးလုံး တိုက္ဆိုင္ကာမွ ဆုံေတြ႔ရမယ့္ လူသားေတြပါ။ဘယ္သူမွန္တယ္ ဘယ္သူမွားတယ္ဆုိၿပီး တေယာက္ ကိုတေယာက္ လက္ညႇဳိးထုိး အျပစ္တင္ေနခိုက္မွာပဲ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာဆုံးရွဳံးေနက်ရပါၿပီ။ လူေပါင္းမ်ားစြာ ဒုကၡ ေရာက္ ေနၾကရပါၿပီ။ ပရြတ္ဆိတ္ကိုက္ရင္ေတာင္ နာတတ္က်တဲ့ က်မတို႔လူသားေတြ တေယာက္ကိုတေယာက္ ေသေစ လိုတဲ့စိတ္ေတြနဲ႔ တိုက္ခိုက္ေနၾကတာဟာ ကမၻာဦးကလူ႐ိုင္းေတြလုိ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။

က်မတို႔ႏိုင္ငံဟာ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာထဲက အခါေပါင္းမ်ားစြာ ဒဏ္ရာေတြ ရခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီဒဏ္ရာေတြဟာ တခုၿပီးတခု ထပ္ေနေအာင္ရခဲ့ရေပမဲ့ ဘယ္တုန္းကမွ ဒဏ္ရာေတြေပ်ာက္သြားေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ထပ္တုိးၿပီးပဲ ရခဲ့တာပါ။ အခု လဲ ဒဏ္ရာသိပ္မႀကီးခင္မွာ အလြတ္႐ုန္းႏိုင္ဖို႔ လုိပါတယ္။ လူမ်ဳိးေရး ဘာသာေရး ေခါင္းစဥ္ေတြေအာက္မွာ မြန္းၾကပ္မ ေနၾကဘဲ နားလည္မႈေတြ တည္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔လုိပါတယ္။

အခုလုိ အဓိက႐ုဏ္းျဖစ္ရပ္ဟာ အေၾကာင္းျပခ်က္ေကာင္းတခုျဖစ္ၿပီး က်မတို႔ေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ အလင္းေရာင္ေတြကို ပိတ္ ပင္တားဆည္းဖို႔ ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ က်မတို႔ဟာ ၂၆ ႏွစ္ တႀကိမ္ ၊ ေနာက္ထပ္ အခုခ်ိန္ထိ ၂၄ ႏွစ္တိုင္ေအာင္ တႀကိမ္ အေမွာင္ထုေအာက္မွာ စမ္းတ၀ါး၀ါးေနခဲ့ရၿပီးပါၿပီ။ အသက္ ၅၀ ဆယ္အရြယ္ လူတေယာက္ရဲ႕ ဘ၀ တခုစာပါ။ ေနာက္ ထပ္ .. ေနာက္ထပ္ .. မေနႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ မေနခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ က်မတို႔အတြက္ ယုံၾကည္ရာလဲ ေသခ်ာေအာင္မရွိေသး ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လူမ်ဳိး ဘယ္ဘာသာ၀င္ပဲျဖစ္ျဖစ္ တဦးနဲ႔တဦးနားလည္မႈရွိဖို႔ ယုံၾကည့္မႈရွိဖို႔ ၀ိုင္း၀န္းႀကိဳးစားရမွာ ပါ။ ေသြးထုိးေျမႇာက္ပင့္မႈေတြ ၿခိမ္းေျခာက္အႏိုင္က်င့္မႈေတြကိုလဲ သတိထားရမွာပါ။ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္ ကိုယ့္ေနရာ ကိုယ့္ေဒသ အနီးဆုံး ကိုယ့္နံေဘးက လူတေယာက္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ နားလည္ယုံၾကည္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္၊ နားလည္ယုံၾကည္ ေအာင္ ေနၾကမယ္ဆုိရင္ က်မတို႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြျပည့္လာမွာပါ။ က်မ ရင္ထဲ အသည္းထဲကေန လိွဳက္လွိဳက္လွဲလွဲ ဆုေတာင္းမိပါတယ္ ေနာက္ထပ္ ဘယ္လိုလူေတြမွ မထိခိုက္ၾကပါေစနဲ႔ အသက္၊ ပစၥည္းဥစၥာေတြ မဆုံးရွဳံးၾကပါေစနဲ႔ အားလုံးေသာလူေတြ ေအးခ်မ္းစြာနဲ႔ေနထိုင္ႏိုင္က်ပါေစလို႔ တကယ္ဆုေတာင္းမိပါတယ္။

က်မတို႔မွာ အာမက္တို႔လုိ ကြဲျပားျခားနားမႈေတြမ်ားေပမဲ့ အသိစိတ္ေတြအျပည့္နဲ႔ မိတ္ေဆြေကာင္းေတြလဲ အမ်ားႀကီးရွိပါ ေသးတယ္။ မိတ္ေဆြကေန ရန္သူျဖစ္မသြားေအာင္လဲ က်မတို႔ႀကိဳးပမ္းရမွာပါ။ ဒီလုိကြဲျပားျခားနားမႈေတြရွိေနေပမဲ့ တဦး ကတဦးကို က်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကားတာမ်ဳိး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ထိခိုက္ေအာင္လုပ္တာမ်ဳိးေတြမရွိဘဲ နားလည္ယုံၾကည္မႈေတြနဲ႔ ေလးစားျခင္းမ်ားနဲ႔ ေနထုိင္ၾကမယ္ဆုိရင္ ဒီလုိစိတ္ထိခုိက္စရာအျဖစ္ဆုိးေတြ ျဖစ္ေပၚလာမွာမဟုတ္ပါဘူး။

တကယ္ေတာ့ အျပစ္က်ဴးလြန္တဲ့လူေတြဟာ ထိုက္သင့္တဲ့ျပစ္ဒဏ္ကို ခံၾကရမွာပါ။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ အျပစ္ဒဏ္ေပးခံရတာဟာ ေသခ်ာပါတယ္။ တရားဥပေဒဆုိတာ လူ႔ပတ္၀န္က်င္ကို ထိမ္းသိမ္း ကြပ္ကဲတဲ့ စည္းမွ်ဥ္းေတြပါ။ မွန္ကန္တဲ့တရားဥပေဒစိုးမုိးေရးရွိဖို႔အတြက္လဲ အားလုံးကႀကိဳးပန္းရမွာပါ။ အခုိက္အတန္႔ ေလးတခုရဲ႕ အမွားဟာ ဒီေလာက္ႀကီးက်ယ္တဲ့ အျဖစ္ဆုိးေတြကို သယ္ေဆာင္လာတာကေတာ့ အစမေကာင္းခဲ့တဲ့ အ ေၾကာင္းတရားေတြေၾကာင့္ပါ။ က်မတို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြဟာ ေမတၱာတရားကို ယုံၾကည္လက္ခံတဲ့သူေတြပါ။ ကိုယ့္တိုင္း ျပည္ ကိုယ့္လူမ်ဳိးကို ခ်စ္တဲ့စိတ္အရင္းခံၿပီး ဘယ္လုိကြဲျပားျခားနားမႈေတြရွိပါေစ တဦးကိုတဦး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္နဲ႔ ယုံၾကည္မႈ အျပည့္နဲ႔ ေနထိုင္သြားႏိုင္ရင္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔တဲ့ လူ႔ေဘာင္တရပ္ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မွာပါ။ ဒီလူ႔ေဘာင္အတြင္းမွာ ဘယ္လုိ လူမ်ဳိးေရးျပႆနာ၊ ဘာသာေရးျပႆနာေတြမွ မရွိေစခ်င္ပါဘူး မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး။ မရွိရေအာင္ မျဖစ္ရေအာင္ လဲ ႀကိဳးစားရမွာပါ။ ။

(ရခိုင္ျပည္နယ္အေရးအခင္းအေၾကာင္း ေျပာျဖစ္ၾကေတာ့ က်မ က ေမာင္ေမာင္နဲ႔ အာမက္ ရန္ျဖစ္တုန္းက ဖြားပု ႐ိုက္ခဲ့ သလုိ အဲ့ဒီ လူေတြကို ႐ိုက္ပစ္ခ်င္တယ္လို႔ေျပာေတာ့၊ က်မ အေဖက ကမၻာေပၚမွာအသုံးမက်ဆုံး လူတေယာက္ပဲဆိုတဲ့ အၾကည့္နဲ႔ က်မကိုၾကည့္ၿပီး ေအး… အဲဒီလူေတြက နင့္ေမာင္ ေမာင္ေမာင္လဲမဟုတ္ဘူး၊ အသိစိတ္ရွိတဲ့ အာမက္လဲ မ ဟုတ္ဘူး၊ ဖြားပုလုိ ေစတနာအျပည္နဲ႔ ျဖန္ေျဖေပးမဲ့ လူေတြလဲမဟုတ္ဘူးလို႔ ေအာ္ပါတယ္။

(သိပ္တတ္လြန္းလို႔ေရးတာ မဟုတ္ပါ၊ ျမင္ရေတြ႔ရတာေတြကိုခံစားမိသမွ်ေလးေရးတာပါ)

Myo Myint Thwe ေဖ့စ္ဘြခ္ မွ …

«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post